Technologijos

SEO specialistai vieningi: mobilioji paieška – prioritetas Nr. 1

seo

Mobilioji paieška pradėjo sparčiai populiarėti tik prieš pora metų. Priežastis labai paprasta 0- vis daugiau ir daugiau žmonių naudojasi išmaniaisiais telefonais. Nesvarbu, ar tai pigūs kiniški telefonai, ar brangieji iPhone – žmonės vis dažniau naudojasi paieška ne kompiuteryje, o telefone. Nesvarbu, ar paieškos žodžius jie ištaria balsu (beje, tai daro ir lietuviai, nes Android balsas į tekstą programėlė puikiai supranta lietuvių kalbą), ar rašo klaviatūra, tačiau rezultatus nori peržiūrėti savo telefonų ekranuose.

Google tai suprato jau prieš kurį laiką. Dėl to aiškiai pasakė puslapių savininkams – pasirūpinkite mobiliosiomis versijomis, kad vartotojai jus lengviau rastų. Čia suklestėjo tampomas puslapių dizainas (Responsive design) – kai puslapio grafiniai elementai mažėja proporcingai mažėjant ekrano įstrižainei. Puslapis tas pats, tik grafika sumažėja. Tiksliau ne sumažėja, o pritaikoma pagal ekraną. Paveiksliuko dydis išlieka toks pats.

Kilo gana nemažas sąmyšis. Vieni pasidarė specialias mobiliąsias versijas, pavyzdžiui, m.manopuslapis.lt, kiti – investavo į programėles, kurias gana įkyriai siūlo atsisiųsti užsukus į puslapį, treti užsisakė tampomą dizainą, o ketvirti nekreipė dėmesio ir toliau. Deja, pastarųjų yra dauguma, todėl Google kartu su Twitter jie nusprendė pakeisti mobiliųjų puslapį pasaulį. Visai neseniai buvo paleistas naujas formatas – Amplified Mobile Pages (AMP). Taip, Google reikalauja įsidiegti AMP funkcionalumą grasindama sumažinti puslapių gerus reitingus paieškoje. Kuo tai gerai ar blogai SEO?

„AMP puslapiai yra labai geras būdas priversti sudėtingus ir įmantrius puslapius savo informaciją pateikti paprastai. Būtent to ir reikia vartotojams, kurie savo telefone turi 3G ryšį. Jis nėra toks greitais kaip 4G ar ateinantis 5G, todėl kelia problemų milijonams žmonių. Google visiems SEO specialistams davė labai aiškią užuominą – sutvarkykite savo klientų puslapius, kad jie būtų pritaikyti mobiliajai paieškai, kitaip prarasite pozicijas paieškoje. Mes taip dabar ir darome…“

Sako Taurusmedia.lt vadovas Mantas A.

Iš tikrųjų, jaučiamas šioks toks „prievartavimas“ iš Google pusės, tačiau tai yra labai teisingas požiūris.

„Mobiliaisiais telefonais naudojasi žmonės, kurie nenori matyti daug reklamų, tik skaityti turinį. AMP puslapiai pateikia gryną turinio versiją – antraštė, iliustracija, tekstas, vaizdo klipas, susijęs turinys. Viskas jokių slankiojančių ir lakstančių elementų, reklamų ar kitų blaškančių dėmesį elementų. Tai jiems pavyko padaryti iškėlus reikalavimą nenaudoti visokių nereikalingų kodų. Turinys svarbiausia, tad kam apkrauti ne itin galingus telefonų procesorius nereikšmingų detalių apdorojimu? Turinio specialistai sveikina šį žingsnį, nes vartotojui bus paprasčiau skaityti straipsnius, žiūrėti video.“

Teigia Rasytojas.lt agentūros vadovas Marius K, nuolatos rašantis SEO ir reklaminius tekstus įmonių tinklalapiams.

Mobilieji telefonai dar turi kur tobulėti, tad artimiausiu metu pamatysime ir daugiau „svertų“, kuriuos naudos Google, kad galėtų patenkinti savo vartotojų poreikius. Jiems tik reiks sugalvoti, kaip pateikti savo reklamą į tuos naujus AMP puslapius ir uždirbti dar kelis milijardus.

O jūs manėte, kad viskas dėl tik vartotojų?.. Padiskutuokime!

 

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *